Page 17 - Moja POHODA Leto 2010
P. 17
Moja POHODA 15
POHODA E1 zvládne ďalšie údaje i funkcie
Informačný systém POHODA E1 je určený pre firmy a náročných užívateľov, ktorým už „krabicové“
riešenie nestačí a očakávajú od svojho systému niečo viac. POHODA E1 je systémom na rozmedzí
ekonomických a ERP systémov – svojimi možnosťami a funkciami mieri do vyššej kategórie, jej
zaobstaranie však v žiadnom prípade neznamená investíciu radovo v tisícoch.
Pre najvyšší rad systému POHODA je charakteristická použitá technológia klient-server, databáza
SQL a bohatá ponuka nadštandardných a rozširujúcich funkcií, ktoré uľahčujú každodennú
prácu s programom. V tomto texte Vám naznačíme, že sa POHODA E1 dokáže prispôsobiť Vašim
individuálnym nárokom na zvláštne funkcie alebo potrebe sledovať ďalšie typy údajov.
FUNKCIE PODĽA VAŠICH PRIANÍ VLASTNÉ POLIA, ZOZNAMY
A TLAČOVÉ ZOSTAVY
POHODA E1 umožňuje:
tvorbu zákazníckych riešení s využitím SQL skriptov podľa prianí POHODA E1 umožňuje:
užívateľa pridávanie vlastných políčok do dokladov podľa špecifických
spúšťanie pripravených riešení z prostredia systému POHODA E1, potrieb firmy
automaticky alebo v závislosti na konkrétnej udalosti vytváranie vlastných výklopných/rolovacích zoznamov,
prehľadov a tlačových zostáv s týmito novými poliami
Ako na to?
Pre tvorbu týchto funkcií je nevyhnutná znalosť SQL jazyka, Ako na to?
databázovej štruktúry a logiky systému POHODA. Kontaktujte preto Pridať nové pole na sledovanie dôležitých údajov, rovnako ako
najlepšie najbližšiu pobočku alebo centrálu našej spoločnosti, príp. vytvoriť si vlastné výklopné zoznamy, môžete vo väčšine agend.
našich obchodných partnerov, a popíšte nám, čo k svojej práci Pri nových poliach nastavíte ich typ, vzhľad a umiestnenie v
potrebujete. My pre Vás zistíme, či a za akých technických podmienok upravovanej agende. Nadefinujte nové polia v rôznych agendách
je možné pre Vás takú funkciu vytvoriť a po odsúhlasení cenovej zhodne, budú sa tak automaticky prenášať spolu s ďalšími údajmi
kalkulácie pre Vás riešenie na mieru pripravíme. záznamu. O svoje nové polia môžete rozšíriť východiskové tlačové
výstupy, príp. si môžete vytvoriť kompletne vlastnú tlačovú zostavu.
Na čo sa to hodí?
Externé nástroje a špecifické funkcie Vám môžu usporiť mnoho času, Na čo sa to hodí?
a tým i Vaše prostriedky, napríklad s týmito činnosťami: Nové polia nájdu uplatnenie napríklad v dokladoch spojených
s predajom. Vo vydaných faktúrach tak môže pribudnúť údaj
Rýchly import cien a ich aktualizácie: o type dopravy alebo číslo poštovej zásielky. Rovnaký údaj sa môže
Potrebujete každý deň aktualizovať ceny tovaru podľa cenníka tlačiť na balíkovú sprievodku, zobrazovať v interných prehľadoch
svojho najväčšieho dodávateľa? Na zákazku vytvorený nástroj sa o to a zostavách, kde je možné podľa neho záznamy radiť či filtrovať
postará. Cenník od dodávateľa uložíte do vybranej zložky a spustíte atď.
importný nástroj. V priebehu niekoľkých desiatok sekúnd môžete mať
napríklad pri tisícoch položkách zásob aktualizované ako ich nákupné Užívateľské pole s výklopným zoznamom je možné využiť pre
ceny, tak i z nich odvodzované predajné ceny vrátane zliav. označenie a sledovanie stavu spracovania dokladu. Príkladom
môžu byť prijaté faktúry. Pri zápise došlej faktúry asistentka nastaví
Hromadná fakturácia: hodnotu stavu „Čaká na schválenie“. Manažér, ktorý sleduje výdaje
Máte stálych zákazníkov, ktorým pravidelne vystavujete faktúry, či a preplácanie dokladov, zmení stav na „Schválené“. Účtovník tak
už na paušálne alebo rôzne vysoké čiastky, príp. ich kombinácie? jednoducho zistí, ktoré faktúry sú schválené, môže ich zaúčtovať
Ušetríte si hodiny a hodiny práce za každý mesiac vďaka externému a vložiť do príkazu k úhrade.
nástroju, ktorý za Vás vystaví i stovky takých faktúr v priebehu
niekoľkých sekúnd a na jedno kliknutie. Obdobne môže užívateľský zoznam pomôcť taktiež napríklad pri
sledovaní stavu vybavenia objednávok, vrátane tých, ktoré sú
Dopĺňanie správnych parametrov zaúčtovania zásob: vytvorené prostredníctvom e-shopu. Zmena stavu objednávky
Zakladáte často nové skladové položky? Obávate sa, že by neskúsený v systéme POHODA sa pomocou XML komunikácie prenesie do
užívateľ mohol nesprávne nastaviť ich zaúčtovanie? Tak sa môžete e-shopu, a ten, pokiaľ to umožňuje, automaticky odošle informačný
spoľahnúť na externý nástroj, ktorý do karty zásoby doplní správne e-mail zákazníkovi. O priebežnom stave objednávky tak môžete mať
účty podľa príslušnosti skladovej položky k vybranému členeniu, a to prehľad nielen Vy ako užívatelia systému POHODA, ale taktiež Vaši
celkom automaticky pri uložení akejkoľvek zmeny záznamu. zákazníci.