Page 13 - Moja POHODA Jeseň 2009
P. 13

Moja POHODA 11



          PRÍPADOVÁ ŠTÚDIA:

          Hibernia


          expert na švajčiarske hodinky





          O spoločnosti Hibernia                              tovaru a na maloobchodných skladoch sa účet priraďuje iba podľa
          Spoločnosť Hibernia s.r.o. je spoločne so svojou sesterskou firmou   umiestnenia predajne. Automatickým priraďovaním hodnoty do
          Temps Concept najväčším dodávateľom švajčiarskych hodiniek   políčka Výnos na kartách zásob dochádza k presne definovanému
          a šperkov na český a slovenský trh. Spoločnosť bola založená v roku   zaúčtovaniu jednotlivých položiek na predajných dokladoch, pričom
          1990 a prvé hodinky, jednalo sa o značku Tissot, začala do Českej   sa automaticky použije správny účet tržieb podľa výrobcu tovaru.
          republiky distribuovať v roku 1993. Postupne nasledovali i značky
          Longines, Calvin Klein, Mido, Swatch, Certina a mnoho ďalších.   Pre jednoduchú aktualizáciu reportov bola vytvorená úloha, ktorá
          Celkom spoločnosť zastupuje v Českej republike 11 svetových   denne exportuje účtovné výsledky do excelovského súboru. Reporty
          značiek a od roku 1999 pôsobí spoločnosť tiež na Slovensku, kam   sú na tento súbor napojené a aktualizácia účtovných výsledkov je tak
          v súčasnosti importuje 10 značiek. V roku 2004 došlo k otvoreniu   veľmi ľahká a rýchla.
          prvých obchodov spoločností Hibernia a Temps Concept s názvami
          Swatch a Details, ktorých je teraz v Českej republike 27, a tiež   Spoločnosť v súčasnej dobe prevádzkuje tridsať maloobchodných
          k vzniku vlastného hodinárskeho servisu. Na Slovensku je spoločnosť   predajní, v ktorých používa produkt POHODA Kasa. Po úprave
          spoluvlastníkom troch obchodov a okrem maloobchodného predaja   nastavenia tvorby pokladničných dokladov a ostatných pohľadávok
          dodáva hodinky a módne doplnky množstvu veľkoobchodných   bolo nastavené automatické načítanie balíčkov údajov z jednotlivých
          partnerov u nás i v Českej republike.               pokladní do centrálnej databázy, ku ktorému dochádza v nočných
                                                              hodinách. Každé ráno tak majú užívatelia prehľad o tržbách na
          www.hibernia.cz                                     jednotlivých predajniach.

          Vstupné požiadavky                                  Súčasťou implementácie systému POHODA bola tiež tvorba desiatok
          Okrem základných funkcií ako je vedenie účtovníctva a spracovanie   tlačových zostáv, napr. najpredávanejší tovar z pohľadu počtu preda-
          miezd mala spoločnosť Hibernia požiadavku na prepracovaný sklado-  ných kusov alebo tržby, pomerové ukazovatele (podiel určitej značky
          vý systém, ktorý mal umožniť efektívne spracovanie bežných denných   na tržbách a pod.) a mnoho ďalších. Ako hovorí finančná riaditeľka
          operácií. Vzhľadom k veľkosti a dynamickému rozvoju spoločnosti   Ing. Ivana Sahulová: „Ľahko tak môžeme identifikovať tovar, ktorý
          bola zrejmá potreba optimalizácie vybraných procesov. Významnou   tvorí veľký podiel na hodnote skladu, ale nižší podiel na tržbách alebo
          požiadavkou bola tiež maximálna možná automatizácia najprácnej-  naopak tovar, ktorý tvorí veľký podiel na predajoch a nižší na hodnote
          ších procesov, podrobný reporting obchodnej činnosti i skladových   skladu, čo znamená, že má vysokú obrátkovosť. Systém nám posky-
          zásob a schopnosť systému spracovať veľké množstvo údajov.  tuje komplexný prehľad o chode celej spoločnosti, takže sa môžeme
                                                              sústrediť len na oblasti, kde je to skutočne potrebné.“
          Riešenie
          Informačný systém POHODA E1: sieťové a prídavné sieťové licencie
          pre celkom 30 počítačov + 30 licencií pre POHODA Kasa    Harmonogram
                                                                2004
          Počet užívateľov:  28 užívateľov systému POHODA         oslovenie dodávateľa systému, predpredajná konzultácia,
                       80 užívateľov produktu POHODA Kasa         úvodné štúdie, rozhodnutie o implementácii
                                                                  inštalácia ekonomického systému POHODA vrátane
          V systéme bolo nutné vyriešiť viac dodacích adries k jednému     produktu POHODA Kasa v prvej predajni
          zákazníkovi a na rôzne dodacie adresy bolo nutné pamätať taktiež
          pri úpravách tlačových výstupov. Napr. tlačové zostavy zobrazujúce   2005–2007
          dodávky jednotlivým zákazníkom sa ďalej rozdeľujú na konkrétne    úpravy tlačových zostáv na mieru
          dodacie miesta a prinášajú tak managementu požadované štatistické    inštalácia systému do postupne vznikajúcich predajní
          informácie. V súvislosti s predajom veľkoobchodným zákazníkom bol   2008
          pre potreby komisného predaja vytvorený tzv. Rezervačný list, ktorý    prechod na informačný systém POHODA SQL, teraz E1
          po predaji komisného tovaru umožní vytvoriť vydanú faktúru.    tvorba zákazkových riešení
                                                                2009
          Ďalej bolo vytvorených niekoľko automatických úloh, napr. úplne
          automatická aktualizácia analytického účtu na kartách zásob    hľadanie ďalších riešení typu automatické zasielanie správ
          a následná aktualizácia zaúčtovania skladových pohybov spôsobom     e-mailom, napojenie na Microsoft SharePoint
          A. Na veľkoobchodnom sklade sa účet priraďuje podľa výrobcu
   8   9   10   11   12   13   14   15   16