Page 13 - Moja POHODA Jeseň 2009
P. 13
Moja POHODA 11
PRÍPADOVÁ ŠTÚDIA:
Hibernia
expert na švajčiarske hodinky
O spoločnosti Hibernia tovaru a na maloobchodných skladoch sa účet priraďuje iba podľa
Spoločnosť Hibernia s.r.o. je spoločne so svojou sesterskou firmou umiestnenia predajne. Automatickým priraďovaním hodnoty do
Temps Concept najväčším dodávateľom švajčiarskych hodiniek políčka Výnos na kartách zásob dochádza k presne definovanému
a šperkov na český a slovenský trh. Spoločnosť bola založená v roku zaúčtovaniu jednotlivých položiek na predajných dokladoch, pričom
1990 a prvé hodinky, jednalo sa o značku Tissot, začala do Českej sa automaticky použije správny účet tržieb podľa výrobcu tovaru.
republiky distribuovať v roku 1993. Postupne nasledovali i značky
Longines, Calvin Klein, Mido, Swatch, Certina a mnoho ďalších. Pre jednoduchú aktualizáciu reportov bola vytvorená úloha, ktorá
Celkom spoločnosť zastupuje v Českej republike 11 svetových denne exportuje účtovné výsledky do excelovského súboru. Reporty
značiek a od roku 1999 pôsobí spoločnosť tiež na Slovensku, kam sú na tento súbor napojené a aktualizácia účtovných výsledkov je tak
v súčasnosti importuje 10 značiek. V roku 2004 došlo k otvoreniu veľmi ľahká a rýchla.
prvých obchodov spoločností Hibernia a Temps Concept s názvami
Swatch a Details, ktorých je teraz v Českej republike 27, a tiež Spoločnosť v súčasnej dobe prevádzkuje tridsať maloobchodných
k vzniku vlastného hodinárskeho servisu. Na Slovensku je spoločnosť predajní, v ktorých používa produkt POHODA Kasa. Po úprave
spoluvlastníkom troch obchodov a okrem maloobchodného predaja nastavenia tvorby pokladničných dokladov a ostatných pohľadávok
dodáva hodinky a módne doplnky množstvu veľkoobchodných bolo nastavené automatické načítanie balíčkov údajov z jednotlivých
partnerov u nás i v Českej republike. pokladní do centrálnej databázy, ku ktorému dochádza v nočných
hodinách. Každé ráno tak majú užívatelia prehľad o tržbách na
www.hibernia.cz jednotlivých predajniach.
Vstupné požiadavky Súčasťou implementácie systému POHODA bola tiež tvorba desiatok
Okrem základných funkcií ako je vedenie účtovníctva a spracovanie tlačových zostáv, napr. najpredávanejší tovar z pohľadu počtu preda-
miezd mala spoločnosť Hibernia požiadavku na prepracovaný sklado- ných kusov alebo tržby, pomerové ukazovatele (podiel určitej značky
vý systém, ktorý mal umožniť efektívne spracovanie bežných denných na tržbách a pod.) a mnoho ďalších. Ako hovorí finančná riaditeľka
operácií. Vzhľadom k veľkosti a dynamickému rozvoju spoločnosti Ing. Ivana Sahulová: „Ľahko tak môžeme identifikovať tovar, ktorý
bola zrejmá potreba optimalizácie vybraných procesov. Významnou tvorí veľký podiel na hodnote skladu, ale nižší podiel na tržbách alebo
požiadavkou bola tiež maximálna možná automatizácia najprácnej- naopak tovar, ktorý tvorí veľký podiel na predajoch a nižší na hodnote
ších procesov, podrobný reporting obchodnej činnosti i skladových skladu, čo znamená, že má vysokú obrátkovosť. Systém nám posky-
zásob a schopnosť systému spracovať veľké množstvo údajov. tuje komplexný prehľad o chode celej spoločnosti, takže sa môžeme
sústrediť len na oblasti, kde je to skutočne potrebné.“
Riešenie
Informačný systém POHODA E1: sieťové a prídavné sieťové licencie
pre celkom 30 počítačov + 30 licencií pre POHODA Kasa Harmonogram
2004
Počet užívateľov: 28 užívateľov systému POHODA oslovenie dodávateľa systému, predpredajná konzultácia,
80 užívateľov produktu POHODA Kasa úvodné štúdie, rozhodnutie o implementácii
inštalácia ekonomického systému POHODA vrátane
V systéme bolo nutné vyriešiť viac dodacích adries k jednému produktu POHODA Kasa v prvej predajni
zákazníkovi a na rôzne dodacie adresy bolo nutné pamätať taktiež
pri úpravách tlačových výstupov. Napr. tlačové zostavy zobrazujúce 2005–2007
dodávky jednotlivým zákazníkom sa ďalej rozdeľujú na konkrétne úpravy tlačových zostáv na mieru
dodacie miesta a prinášajú tak managementu požadované štatistické inštalácia systému do postupne vznikajúcich predajní
informácie. V súvislosti s predajom veľkoobchodným zákazníkom bol 2008
pre potreby komisného predaja vytvorený tzv. Rezervačný list, ktorý prechod na informačný systém POHODA SQL, teraz E1
po predaji komisného tovaru umožní vytvoriť vydanú faktúru. tvorba zákazkových riešení
2009
Ďalej bolo vytvorených niekoľko automatických úloh, napr. úplne
automatická aktualizácia analytického účtu na kartách zásob hľadanie ďalších riešení typu automatické zasielanie správ
a následná aktualizácia zaúčtovania skladových pohybov spôsobom e-mailom, napojenie na Microsoft SharePoint
A. Na veľkoobchodnom sklade sa účet priraďuje podľa výrobcu