Page 8 - Moja POHODA Jeseň 2009
P. 8

6 WWW.POHODA.SK




             Novinkou je možnosť aktualizovať nákupnú cenu priemernou   AKO?  Prístupové práva ku konkrétnym tlačovým zostavám
          nákupnou cenou.                                     nastavíte na záložke Priame práva v agende Nastavenie/Prístupové
                                                              práva/Užívatelia, resp. Úlohy. V sekcii Nastavenie práv užívateľa
          Priemerná nákupná cena sa počíta iba z kladných príjmových   vyberiete typ Tlačovej zostavy a v strome práv požadovanú agendu.
          pohybov skladových zásob od zadaného
          dátumu. Možnosť aktualizovať ceny
          využijete predovšetkým pri plánovaní a
          kalkulácii.

            AKO?  Pred spustením prepočtu je
          vhodné zistiť aktuálnu cenu prostredníctvom
          tlačovej zostavy Priemerná nákupná cena,
          ktorú je možné zostaviť od konkrétneho
          dátumu. Prepočet vykonáte v agende
          Zásoby prostredníctvom voľby Aktualizovať
          nákupnú cenu priemernou nákupnou cenou
          z ponuky Záznam/Preceniť nákupné ceny.

             Inventúru skladových zásob je možné
          vykonať pre konkrétne evidenčné čísla
          priamo v agende Inventúra.

          Nemusíte zadávať evidenčné čísla
          skladových zásob ručne do automaticky
          vytvorených príjemiek či výdajok, ale konkrétne rozdiely šarží či    Pre agendu Pohyby bolo umožnené nastavenie prístupových
          výrobných čísel zadáte priamo v agende Inventúra evidenčných   práv podľa jednotlivých stredísk.
          čísel, v ktorej sa zobrazia všetky evidenčné čísla použité v priebehu
          roka. Ak vzniknú nejaké inventúrne rozdiely v evidenčných   AKO?  Ak pridáte užívateľovi prístup k zvolenej firme, zobrazí
          číslach, doplnia sa čísla automaticky pri zaúčtovaní inventúry do   sa pri agende Pohyby pod voľbami práv vo zvolenej úrovni voľba
          vytvorených dokladov. Samozrejmosťou je možnosť zadania nového   Podľa stredísk. Po jej zaškrtnutí sa pridajú do stromu nastavenia
          evidenčného čísla.                                  práv užívateľa strediská používané vo vybranej firme. K jednotlivým
                                                              strediskám môžete obvyklým spôsobom nastaviť rôzne úrovne práv.
          Boli doplnené nové tlačové zostavy Inventúra evidenčných čísel
          a Podklady pre spracovanie inventúry (na šírku), na ktorých máte    Novinkou je taktiež možnosť nadefinovať prístupové práva pre
          možnosť vytlačiť evidenčné čísla alebo čiarové kódy skladových   každý bankový účet. Práva sa definujú rovnakým spôsobom ako
          zásob.                                              nastavenie prístupových práv pre jednotlivé pokladne.

            AKO?  Agendu je možné otvoriť prostredníctvom povelu   INTERNETOVÉ OBCHODY
          Inventúra evid. čísel z miestnej ponuky zobrazenej prostredníctvom
          pravého tlačidla myši.                                 Umožnenie administrácie internetového obchodu priamo
                                                              v programe POHODA.
             Nákupnú cenu v cudzej menej je možné zadať vrátane DPH.
                                                              Správa internetového obchodu je odteraz oveľa jednoduchšia,
          PRÍSTUPOVÉ PRÁVA                                    pretože v prepojení programu POHODA so systémom FastCentrik
                                                              sa stále rozširujú možnosti, ako vykonávať správu e-shopu
             Spolu s definíciou prístupových práv do jednotlivých agend   prostredníctvom programu POHODA. Odteraz je možné jednoducho
          pribudla možnosť nastavenia práv užívateľov k tlačovým zostavám.   a rýchlo nadefinovať parametre a kategórie internetového
                                                              obchodu priamo v programe POHODA a priraďovať ich jednotlivým
          Odteraz môže administrátor zakázať jednotlivým užívateľom prístup   položkám v agende Zásoby. Pri zápise nových parametrov si môžete
          k tlačovým zostavám, a tak zvýšiť zabezpečenie firemných údajov.   vybrať z vopred nadefinovaných typov ako sú Dátum, Text, Číslo,
          Práva k tlačovým zostavám je možné nastaviť pre jednotlivých   Merná jednotka, Zoznam či Áno/Nie. Jednotlivé parametre ľahko
          užívateľov a úlohy, a to pre jednotlivé tlačové zostavy, pre všetky   a rýchlo priradíte k vybraným kategóriám a skladovým položkám.
          zostavy v jednotlivých agendách alebo ku všetkým tlačovým   Zaraďovanie skladových položiek do preddefinovaných kategórií,
          zostavám naraz. Akémukoľvek užívateľovi môžete nastaviť ľubovoľný   či priradenie súvisiaceho alebo alternatívneho tovaru je skutočne
          rozsah prístupových práv od žiadnych cez povolenie náhľadu a tlače   jednoduchá záležitosť. Prostredníctvom XML komunikácie je možné
          až po všetky práva vrátane editácie. Okrem toho môžete určiť, či   akékoľvek údaje zasielať do internetového obchodu a zároveň
          užívateľ smie pridávať či odoberať užívateľské zostavy a či má právo   do programu POHODA načítať objednávky a ďalšie zmeny vykonané
          exportovať zostavy do XLS.                          vo Vašom e-shope.
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13