Page 22 - Moja POHODA Jeseň 2010
P. 22
20 WWW.POHODA.SK
Pri každej šablóne je potrebné nastaviť systémové údaje pre v adresári či pri vybavovaní zákaziek pre väčšie organizácie, kde je
službu smartSMS, pomocou ktorej vlastné odosielanie SMS správy na konkrétnom doklade uvádzané kontaktné číslo na kompetentnú
prebieha. Jedná sa o priradené užívateľské meno a heslo a taktiež osobu, a nie telefónne číslo majiteľa či centrálne číslo firmy
telefónne číslo, z ktorého bude správa doručená. Ako telefónne číslo z adresára. Na doklade je ďalej uvedený dátum odoslania správy,
je možné použiť taktiež alfanumerický jedenásťznakový reťazec. kde je v tomto okamihu iba informácia o tom, že bola zadaná
Každá šablóna môže mať rôzne telefónne číslo. požiadavka na odoslanie SMS správy. Akonáhle je správa spracovaná
systémom a odoslaná na spracovanie, objaví sa v tomto poli dátum
Takto nadefinované šablóny sú cez užívateľské zoznamy priraďované a čas odoslania správy. V prípade neúspešného odoslania, alebo
jednotlivým agendám (faktúram, objednávkam, reklamáciám atď.). napríklad chýbajúceho telefónneho čísla, sa namiesto textu správy
v doklade zobrazí informácia o konkrétnom probléme.
Položky šablón obsahujú konkrétne odoslané SMS správy. Vždy je
pri nich uložený dátum a čas odoslania, číslo a typ naviazaného
dokladu, telefónne číslo zákazníka, stav odosielanej SMS a taktiež
užívateľ, ktorý odosielanie inicializoval. Samozrejmosťou je možnosť
priameho otvorenia konkrétneho dokladu z odoslanej SMS správy
cez pravé tlačidlo myši na danom zázname.
Ukážka implementácie modulu SMS do agendy faktúr.
Harmonogram
August 2009
História odoslaných správ pre konkrétnu šablónu. Prvý kontakt so spoločnosťou bol formou osobnej
prezentácie na konci leta roka 2009
Celú agendu je možné zabezpečiť pomocou oprávnenia tak, aby do Zabezpečenie hardvérového vybavenia na základe
nej mali prístup iba príslušní ľudia (napr. vedúci pracovníci či iba odporučení
majiteľ obchodu) a bežní užívatelia tak mohli iba spustiť odoslanie
správy, ale nie už nahliadať do šablón a detailov jednotlivých
odoslaných správ. September 2009
Inštalácia programu POHODA E1 KOMPLET NET + CAL1
3. Implementácia v agende POHODY November 2009
Systém odosielania SMS je možné aktivovať v ktorejkoľvek agende Školenie zamestnancov
umožňujúcej rozšírenie pomocou voliteľných parametrov. Pre
každú konkrétnu agendu je potom definovaný vlastný zoznam
šablón, ktorý je možné v agende použiť – pre faktúry je určite Január 2010
potrebné odosielať iné SMS správy ako napríklad pre reklamácie či Od nového roka 2010 začala spoločnosť na účtovanie,
objednávky. Na vytvorenom doklade môže teda užívateľ zvoliť SMS skladové hospodárstvo a komunikáciu s internetovými
šablónu, čím spustí proces odosielania správy. Zo zvolenej šablóny je obchodmi využívať výlučne program POHODA E1 KOMPLET
vygenerovaná konkrétna správa, sú v nej nahradené premenné a je NET5 + CAL1 + KASA Online
uložená priamo na vybraný doklad, aj do histórie odoslaných SMS
správ. Následne boli do agend doplnené voliteľné parametre
e-mail a telefón, ktoré sa pri uložení cez Triger načítajú
Ako telefónne číslo zákazníka je vo východiskovom nastavení z adresára. Na číslo mobilu potom externá aplikácia od
použité číslo mobilného telefónu uvedené v adresári. Je ale možné spoločnosti BHIT posiela SMS správu o stave objednávky
použiť i číslo zadané priamo na vybranom doklade. To sa môže hodiť
napríklad v prípade reklamácie, kedy ani nie je zakladaný zákazník