Page 22 - Moja POHODA Jeseň 2010
P. 22

20 WWW.POHODA.SK







          Pri každej šablóne je potrebné nastaviť systémové údaje pre   v adresári či pri vybavovaní zákaziek pre väčšie organizácie, kde je
          službu smartSMS, pomocou ktorej vlastné odosielanie SMS správy   na konkrétnom doklade uvádzané kontaktné číslo na kompetentnú
          prebieha. Jedná sa o priradené užívateľské meno a heslo a taktiež   osobu, a nie telefónne číslo majiteľa či centrálne číslo firmy
          telefónne číslo, z ktorého bude správa doručená. Ako telefónne číslo   z adresára. Na doklade je ďalej uvedený dátum odoslania správy,
          je možné použiť taktiež alfanumerický jedenásťznakový reťazec.   kde je v tomto okamihu iba informácia o tom, že bola zadaná
          Každá šablóna môže mať rôzne telefónne číslo.       požiadavka na odoslanie SMS správy. Akonáhle je správa spracovaná
                                                              systémom a odoslaná na spracovanie, objaví sa v tomto poli dátum
          Takto nadefinované šablóny sú cez užívateľské zoznamy priraďované   a čas odoslania správy. V prípade neúspešného odoslania, alebo
          jednotlivým agendám (faktúram, objednávkam, reklamáciám atď.).  napríklad chýbajúceho telefónneho čísla, sa namiesto textu správy
                                                              v doklade zobrazí informácia o konkrétnom probléme.
          Položky šablón obsahujú konkrétne odoslané SMS správy. Vždy je
          pri nich uložený dátum a čas odoslania, číslo a typ naviazaného
          dokladu, telefónne číslo zákazníka, stav odosielanej SMS a taktiež
          užívateľ, ktorý odosielanie inicializoval. Samozrejmosťou je možnosť
          priameho otvorenia konkrétneho dokladu z odoslanej SMS správy
          cez pravé tlačidlo myši na danom zázname.












                                                                               Ukážka implementácie modulu SMS do agendy faktúr.




                                                                Harmonogram
                                                                August 2009
                             História odoslaných správ pre konkrétnu šablónu.    Prvý kontakt so spoločnosťou bol formou osobnej
                                                                  prezentácie na konci leta roka 2009
          Celú agendu je možné zabezpečiť pomocou oprávnenia tak, aby do     Zabezpečenie hardvérového vybavenia na základe
          nej mali prístup iba príslušní ľudia (napr. vedúci pracovníci či iba   odporučení
          majiteľ obchodu) a bežní užívatelia tak mohli iba spustiť odoslanie
          správy, ale nie už nahliadať do šablón a detailov jednotlivých
          odoslaných správ.                                     September 2009
                                                                   Inštalácia programu POHODA E1 KOMPLET NET + CAL1


          3. Implementácia v agende POHODY                      November 2009
          Systém odosielania SMS je možné aktivovať v ktorejkoľvek agende     Školenie zamestnancov
          umožňujúcej rozšírenie pomocou voliteľných parametrov. Pre
          každú konkrétnu agendu je potom definovaný vlastný zoznam
          šablón, ktorý je možné v agende použiť – pre faktúry je určite   Január 2010
          potrebné odosielať iné SMS správy ako napríklad pre reklamácie či     Od nového roka 2010 začala spoločnosť na účtovanie,
          objednávky. Na vytvorenom doklade môže teda užívateľ zvoliť SMS   skladové hospodárstvo a komunikáciu s internetovými
          šablónu, čím spustí proces odosielania správy. Zo zvolenej šablóny je   obchodmi využívať výlučne program POHODA E1 KOMPLET
          vygenerovaná konkrétna správa, sú v nej nahradené premenné a je   NET5 + CAL1 + KASA Online
          uložená priamo na vybraný doklad, aj do histórie odoslaných SMS
          správ.                                                   Následne boli do agend doplnené voliteľné parametre
                                                                  e-mail a telefón, ktoré sa pri uložení cez Triger načítajú
          Ako telefónne číslo zákazníka je vo východiskovom nastavení   z adresára. Na číslo mobilu potom externá aplikácia od
          použité číslo mobilného telefónu uvedené v adresári. Je ale možné   spoločnosti BHIT posiela SMS správu o stave objednávky
          použiť i číslo zadané priamo na vybranom doklade. To sa môže hodiť
          napríklad v prípade reklamácie, kedy ani nie je zakladaný zákazník
   17   18   19   20   21   22   23   24