Page 20 - Moja POHODA Jeseň 2010
P. 20
18 WWW.POHODA.SK
POHODA E1 si postráži svoje úlohy
Informačný systém POHODA E1 je určený firmám a náročnejším užívateľom, ktorým už „krabicové“ riešenie nestačí a očakávajú
od svojho systému niečo viac. POHODA E1 je systémom na rozmedzí ekonomických a ERP systémov – svojimi možnosťami a funkciami
mieri do vyššej kategórie, jej obstaranie však v žiadnom prípade neznamená investíciu radovo v tisícoch.
Pre najvyšší rad systému POHODA je charakteristická použitá technológia klient-server, databáza SQL a bohatá ponuka nadštandardných
a rozširujúcich funkcií, ktoré uľahčujú každodennú prácu s programom. V tomto texte Vám predstavíme dve z oblastí, o ktoré sa POHODA
môže postarať naozaj za Vás, a to vďaka automatickým úlohám.
AUTOMATICKÁ VÝMENA ÚDAJOV MEDZI AUTOMATICKÉ UZAMYKANIE ZÁZNAMOV
E-SHOPOM A SYSTÉMOM POHODA
POHODA E1 umožňuje:
určenie obdobia, po uplynutí ktorého budú záznamy automaticky
POHODA E1 umožňuje: uzamknuté pre úpravy
automatické zohrávanie údajov medzi e-shopom a systémom výber oblasti dokladov na uzamknutie
POHODA bez ručného spúšťania výber stupňa uzamknutia rešpektujúci prístupové práva užívateľov
nastavenie časových plánov, v ktorých bude automatická výmena
údajov a aktualizácia záznamov vykonávaná Ako na to?
Naplánovať automatické uzamykanie dokladov zvládnete pomocou
Ako na to? sprievodcu, ktorý Vám ponúkne tri súhrnné oblasti záznamov
Výmena údajov medzi e-shopom a systémom POHODA prebieha na uzamknutie – účtovné doklady, skladové doklady a ponuky
pomocou XML komunikácie a automatickú úlohu pre ňu nastavíte s objednávkami. Nastavíte taktiež stupeň uzamknutia vybranej
sprievodcom. Môžete si v ňom okrem iného zvoliť, či má byť vyko- skupiny dokladov, ktorý užívateľom obmedzí alebo znemožní úpravy
naný export, resp. import údajov z jedného konkrétneho súboru, s ohľadom na ich práva, a ďalej počet dní, po uplynutí ktorých má
alebo viacero súborov v jednej zložke. Nezabudnite taktiež nastaviť, k uzamknutiu záznamov dôjsť.
v akých intervaloch a časoch sa má automatické zohrávanie údajov
spúšťať. Nastavenie automatického zohrávania údajov je potrebné Na čo sa to hodí?
zrealizovať ako na strane systému POHODA tak aj na strane e-shopu. Uzamykanie vytvorených záznamov všeobecne je spoľahlivý spôsob,
ako zamedziť neoprávneným zásahom a nevítaným úpravám
Na čo sa to hodí? v dokladoch. Vhodné je najmä pri spracovávaní veľkého množstva
Ako v programe POHODA, tak vo Vašom e-shope každý deň pre- záznamov či pokiaľ s programom pracuje viac zamestnancov,
biehajú zmeny, ktoré môžu mať zásadný vplyv na údaje, ktoré sú napríklad v obchodoch, na pobočkách, v logistike a pod. Vďaka
k dispozícii „na druhej strane“, či už sa týkajú údajov o skladových naplánovaniu automatickej úlohy pre uzamykanie záznamov môžete
položkách a zákazníkoch alebo vykonaných objednávok. Ručne pustiť jednu veľmi dôležitú činnosť z hlavy, nemusíte si pamätať, kedy
spustené zohrávanie údajov predpokladá, že si užívateľ spomenie na ste ju vykonali, a spúšťať ju ručne.
nutnosť údaje zohrať. Vďaka automatickej úlohe sa o výmenu údajov
postará samotná POHODA, a to podľa nastavených parametrov Nemusíte nechávať automaticky uzamykať všetky záznamy, ale len
a časového plánu. Môžete si taktiež zvoliť, či má prebehnúť kontrola záznamy z určitého tematického okruhu. V praxi to znamená, že
duplicity dávok, ktorá zabráni nežiaducemu opakovanému importu pokiaľ nastavíte automatické uzamykanie napríklad pre skladovú
alebo exportu dokladov. oblasť, v určených intervaloch sa budú automaticky uzamykať
záznamy v agendách Príjemky, Výdajky, Predajky, Prevod, Výroba,
Ochranu pred neoprávnenými zásahmi do nastavení automatickej Reklamácie a Servis.
úlohy zaistíte zadaním užívateľského mena a hesla. Práve pod týmito
prístupovými údajmi bude úloha vždy spustená a zrušiť alebo upraviť Pri plánovaní tejto úlohy zvoľte zodpovedajúci stupeň uzamknutia
jej nastavenie nemôže nikto iný než oprávnený užívateľ. záznamov. Doklady, ktoré uzamknete I. stupňom, môžu editovať len tí
užívatelia programu, ktorí majú v agende Prístupové práva povolené
Čím častejšie bude automatická výmena údajov realizovaná, tým editovať záznamy uzamknuté prvým stupňom. Druhý stupeň
aktuálnejšie a kompletnejšie budú záznamy vo Vašom interneto- uzamykania dokladov je určený predovšetkým pre užívateľov s vyšším
vom obchode a v systéme POHODA. Naplánovanie nielen časového oprávnením, obvykle hlavný účtovník, vedúci skladu, vedúci pobočiek
intervalu, ale taktiež konkrétneho času záleží samozrejme na Vašich a ďalší vedúci pracovníci. Doklady uzamknuté druhým stupňom môžu
potrebách. Nezabudnite však zohľadniť objem spracovávaných do- editovať a znovu ich odomknúť výhradne užívatelia, ktorým bolo
kladov a čas, v ktorom je Váš e-shop najnavštevovanejší a kedy Vaši v agende Prístupové práva nastavené právo odomykania záznamov
zákazníci vykonávajú najviac objednávok. II. stupňa.