Page 20 - Moja POHODA Jeseň 2010
P. 20

18 WWW.POHODA.SK



          POHODA E1 si postráži svoje úlohy





          Informačný systém POHODA E1 je určený firmám a náročnejším užívateľom, ktorým už „krabicové“ riešenie nestačí a očakávajú
          od svojho systému niečo viac. POHODA E1 je systémom na rozmedzí ekonomických a ERP systémov – svojimi možnosťami a funkciami
          mieri do vyššej kategórie, jej obstaranie však v žiadnom prípade neznamená investíciu radovo v tisícoch.

          Pre najvyšší rad systému POHODA je charakteristická použitá technológia klient-server, databáza SQL a bohatá ponuka nadštandardných
          a rozširujúcich funkcií, ktoré uľahčujú každodennú prácu s programom. V tomto texte Vám predstavíme dve z oblastí, o ktoré sa POHODA
          môže postarať naozaj za Vás, a to vďaka automatickým úlohám.



          AUTOMATICKÁ VÝMENA ÚDAJOV MEDZI                     AUTOMATICKÉ UZAMYKANIE ZÁZNAMOV
          E-SHOPOM A SYSTÉMOM POHODA
                                                              POHODA E1 umožňuje:
                                                                 určenie obdobia, po uplynutí ktorého budú záznamy automaticky
          POHODA E1 umožňuje:                                   uzamknuté pre úpravy
             automatické zohrávanie údajov medzi e-shopom a systémom     výber oblasti dokladov na uzamknutie
            POHODA bez ručného spúšťania                         výber stupňa uzamknutia rešpektujúci prístupové práva užívateľov
             nastavenie časových plánov, v ktorých bude automatická výmena
            údajov a aktualizácia záznamov vykonávaná         Ako na to?
                                                              Naplánovať automatické uzamykanie dokladov zvládnete pomocou
          Ako na to?                                          sprievodcu, ktorý Vám ponúkne tri súhrnné oblasti záznamov
          Výmena údajov medzi e-shopom a systémom POHODA prebieha   na uzamknutie – účtovné doklady, skladové doklady a ponuky
          pomocou XML komunikácie a automatickú úlohu pre ňu nastavíte   s objednávkami. Nastavíte taktiež stupeň uzamknutia vybranej
          sprievodcom. Môžete si v ňom okrem iného zvoliť, či má byť vyko-  skupiny dokladov, ktorý užívateľom obmedzí alebo znemožní úpravy
          naný export, resp. import údajov z jedného konkrétneho súboru,   s ohľadom na ich práva, a ďalej počet dní, po uplynutí ktorých má
          alebo viacero súborov v jednej zložke. Nezabudnite taktiež nastaviť,   k uzamknutiu záznamov dôjsť.
          v akých intervaloch a časoch sa má automatické zohrávanie údajov
          spúšťať. Nastavenie automatického zohrávania údajov je potrebné   Na čo sa to hodí?
          zrealizovať ako na strane systému POHODA tak aj na strane e-shopu.   Uzamykanie vytvorených záznamov všeobecne je spoľahlivý spôsob,
                                                              ako zamedziť neoprávneným zásahom a nevítaným úpravám
          Na čo sa to hodí?                                   v dokladoch. Vhodné je najmä pri spracovávaní veľkého množstva
          Ako v programe POHODA, tak vo Vašom e-shope každý deň pre-  záznamov či pokiaľ s programom pracuje viac zamestnancov,
          biehajú zmeny, ktoré môžu mať zásadný vplyv na údaje, ktoré sú   napríklad v obchodoch, na pobočkách, v logistike a pod. Vďaka
          k dispozícii „na druhej strane“, či už sa týkajú údajov o skladových   naplánovaniu automatickej úlohy pre uzamykanie záznamov môžete
          položkách a zákazníkoch alebo vykonaných objednávok. Ručne   pustiť jednu veľmi dôležitú činnosť z hlavy, nemusíte si pamätať, kedy
          spustené zohrávanie údajov predpokladá, že si užívateľ spomenie na   ste ju vykonali, a spúšťať ju ručne.
          nutnosť údaje zohrať. Vďaka automatickej úlohe sa o výmenu údajov
          postará samotná POHODA, a to podľa nastavených parametrov   Nemusíte nechávať automaticky uzamykať všetky záznamy, ale len
          a časového plánu. Môžete si taktiež zvoliť, či má prebehnúť kontrola   záznamy z určitého tematického okruhu. V praxi to znamená, že
          duplicity dávok, ktorá zabráni nežiaducemu opakovanému importu   pokiaľ nastavíte automatické uzamykanie napríklad pre skladovú
          alebo exportu dokladov.                             oblasť, v určených intervaloch sa budú automaticky uzamykať
                                                              záznamy v agendách Príjemky, Výdajky, Predajky, Prevod, Výroba,
          Ochranu pred neoprávnenými zásahmi do nastavení automatickej   Reklamácie a Servis.
          úlohy zaistíte zadaním užívateľského mena a hesla. Práve pod týmito
          prístupovými údajmi bude úloha vždy spustená a zrušiť alebo upraviť   Pri plánovaní tejto úlohy zvoľte zodpovedajúci stupeň uzamknutia
          jej nastavenie nemôže nikto iný než oprávnený užívateľ.   záznamov. Doklady, ktoré uzamknete I. stupňom, môžu editovať len tí
                                                              užívatelia programu, ktorí majú v agende Prístupové práva povolené
          Čím častejšie bude automatická výmena údajov realizovaná, tým   editovať záznamy uzamknuté prvým stupňom. Druhý stupeň
          aktuálnejšie a kompletnejšie budú záznamy vo Vašom interneto-  uzamykania dokladov je určený predovšetkým pre užívateľov s vyšším
          vom obchode a v systéme POHODA. Naplánovanie nielen časového   oprávnením, obvykle hlavný účtovník, vedúci skladu, vedúci pobočiek
          intervalu, ale taktiež konkrétneho času záleží samozrejme na Vašich   a ďalší vedúci pracovníci. Doklady uzamknuté druhým stupňom môžu
          potrebách. Nezabudnite však zohľadniť objem spracovávaných do-  editovať a znovu ich odomknúť výhradne užívatelia, ktorým bolo
          kladov a čas, v ktorom je Váš e-shop najnavštevovanejší a kedy Vaši   v agende Prístupové práva nastavené právo odomykania záznamov
          zákazníci vykonávajú najviac objednávok.            II. stupňa.
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24